Mærkedage

16 juli 2007

Lige én af de hurtige ;-)) med juni + juli produktionerne!


Denne Green Gable er den 3. jeg strikker, og der er slået op til nr. 4 i sort ;-)) Godt "Ferie-kør-bil-strikketøj"
Garnet er Bomuld, Hjerte Blend!
Hvem mon skal have de to ??

Denne farveforvirring er mit bidrag til månedens "Webstrik-KAL" og bliver til en langærmet bluse, der hedder "Crystal Crove". Jeg strikker den i Kauni.





Zig Zag toppen er strikket i "Regia" sokkegarn uld/bomuld.

Den røde cardigan er en Lana Grossa model og strikket i originalgarnet.

Vores gode genboer havde disse lækkerier med til med, fordi jeg hold øjer med deres hus, medens de var på ferie!


Det skulle jeg selvfølgelig ikke have noget for, MEN hvem kan sige "Nej tak" til GUF?

I begyndelsen af juni kom jeg til at lade mig friste - det kan jo ske` - så posten kom med denne pakke :-) Efter afholdt ferie vil jeg afsløre indholdet ;-) Bare for sjov!!



Disse små fingerdukker var juni måneds Webstrik-KAL.
Jeg har lavet dem til Mette. Hun skal bruge dem i sit musik-projekt.


Og så er Nikko eller Avisblusen, som den hedder i Isagers bog "Strik á la Carte", blevet færdig.
Den er nem at strikke.


Denne bluse, har jeg strikket for et par år siden, men den kommer med nu fordi jeg er blevet medlem af 2 andre grupper, som beskæftiger sig med bl.a. Modul- og Dominostrik. "Modknit" og "Multidirektional Knitting"

13 kommentarer:

Fríða sagde ...

wow Christa! hele 6 bluser i samme indlæg + småtingene, det må da være et rekord! alt er som vanligt super-flot og du ser ud som du ikke var en dag ældre end din datter! god rejse!
kh.fra Island
Frida

Sus sagde ...

Hej Christa,
Sikke flittig du har været, det er en flok ret lækre bluser, og er også blevet langhåret,og ser som sædvanlig godt ud.
Kan I have nogle gode uger på Sjælland i campingvognen.
Hilsen
Sus

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Hold da op for en imponerende produktion! Det er helt så man bliver ydmyg ;-) Glæder mig rigtig til at se kauni blusen færdig... er altså helt vild med det farvespil!
Kh Karen S

Denblyviol sagde ...

Hej Christa Sikken en produktion. Flotte arbejder som sædvanlig. Den råhvide er jeg bare helt vild med. Knus fra Irene

Anonym sagde ...

Hej mor... iiihh... er den grønne til mig? :-) Knus Mette

Angelikas quilts and knits sagde ...

Hej Christa,
det er nogle superflotte bluser du har strikket ! God ide at strikke zigzag i stroempegarn !
Strikkehilsner
Angelika

Tina Olsen sagde ...

Hold da op, sikke en masse flotte ting du der har fået strikket..
Du har ikke ligget på den lade side, selv om der har været stille på blogen i et stykke tid;-))
Godt med nyt fra dig;-))

Leticia Cinto sagde ...

Hello Christa! I loved your blog (I mean, the pictures!) and I am very curious about where are you from. I am from Brazil and I can't identify your language! Congrats about your work, really lovely!

Dorthe sagde ...

Hej
flotte bluserdu har kreeret. Jeg er især vild med din zigzag i strømpegarn. har selv fornylig strikket zigzag men i ensfarvet silke/uld garn. hvor meget vejer den bluse?

Kludemutter sagde ...

hold helt op du har været flittig.
Jeg er stadigvæk vild med zig-zag og den rå hvide er bare super flot.
Skønne finger dukker ;-))
God ferie til jer begge to.
knus Yt.

Helle sagde ...

Hej Crista
Den lille trøje skal du da få opskriften på--Det er en gammel en (opskriften)Min mand skal bare lige scanne den ind først--Så kommer den
VH
Helle
PS er vild med alle dine skønne bluser

Charlotte kaae sagde ...

Hej Crista
JEg lovede dig at skrive på Webstrikkerne hvad det der blad du så i Lund + Lund for 14 dage side hed... Men jeg glemte at skrive, så nu får du den her. Interweave knits holiday gifts. kan da roligt også anbefale deres vinterkatalog... Der skal strikkes nu, i metervis.
Mange hilsner
Charlotte Nørebro nu, Frederecia i min pure ungdom, nu er jeg bare halv ung ;)

Anonym sagde ...

Odense, 18. maj 2008

Kære strikker/garnentusiast.

Vi er en gruppe på fire studerende fra Syddansk Universitet i Odense, som er i gang med vores afsluttende eksamensprojekt på sidefaget ”Kultur og betydning”, og i denne forbindelse tillader vi os at rette henvendelse til Dig i håbet om, at Du kan hjælpe os i strikningens og garnentusiasmens tjeneste. Vores projekt omhandler garn og strikning som kulturelt betydningsfænomen i vores del af verden, hvor tilværelsen for mange mennesker bl.a. er kendetegnet ved (over)forbrug og en evig stræben fra sted til sted – både rent fysisk og mentalt. Set i denne sammenhæng er strikning og alt, hvad det indebærer, interessant.

Naturligvis kan vi ikke basere vores projekt alene på vores antagelser, og her kommer Du ind i billedet. Nedenfor er oplistet seks spørgsmål, som vi håber, at Du vil tage Dig tid til at besvare og maile tilbage – og Du må gerne svare så kort og præcist som muligt, men uddybende kommentarer er naturligvis velkomne. Besvarelserne bliver anonymiseret og kommer udelukkende til at danne et fundament, hvorudfra vi kan sige noget generelt om, hvem der strikker og lignende. Dine udsagn vil ikke blive brugt i kommerciel sammenhæng.

Spørgsmålene:

1: Køn

2: Alder

3: Hvem strikker Du til (som privatperson og altså ikke med henblik på salg)?

4: (Hvis Du strikker til dig selv:) Bruger Du det, som Du strikker, i flere sæsoner?

5: Hvad er vigtigst for Dig: garnets pris eller garnets kvalitet?

6: Køber Du garn i en butik eller på nettet? (Hvis ikke Du køber garn på nettet, kunne Du da finde på at gøre det alligevel?)


Med venlig hilsen og på forhånd tak for hjælpen,

Hanne, Kamilla, Mai og Marie


Kontakt: Marie Nordheim: marie_nordheim@hotmail.com