Mærkedage

29 november 2005

Jeg er blevet "Memet"

af Lene L. og det må jeg jo så gøre noget ved, selv om jeg nok er en ret kedelig person at "Meme", da jeg ikke har specielt markante for eller imod holdninger - heller ikke til strikkerelaterede emner ;-))

Mit favorit strikkegarn:
Der findes rigtig meget spændende og lækkert strikkegarn. Jeg er nok overvejende tilhænger af garner i naturmaterialer så som uld, bomuld, silke m.v. men kan bestemt også godt falde for forskellige effektgarner - det skal bare føles lækkert.
Af mærker kan jeg da lige nævne "Noro", "Drops Alpaca", "Arwetta" o.s.v.

Mine favorit strikkepinde:
Her er ingen vaklen. Jeg er ubetinget fan af Drops´ rundpinde, fordi de er lette, maskerne glider ubesværet fra "wiren" og op på pinden og wiren er dejligt blød og snor sig ikke. Jeg er i fuld gang med at få samlet hele repertoiret - tykkelse/længde. Min lokale garnpusher LUND + LUNDer leverandør.

Strømpepinde og Dominipinde er hos mig fremstillet af ædeltræ - ibenholt eller rosentræ. De er super lækre, når de er blevet godt brugte. ved at ønske dem til jul eller fødselsdag, har jeg efterhånden de størrelser, som jeg skal bruge.

Det værste jeg har strikket:
Hmmmm ... thjaaa ... mon ikke det er en "sjalsponcho" i Gedifra Byzanz. Den mistede totalt faconen ... uf ... dyrt garn ... Så nu ser den sådan ud og kan blive til ..?


Min favorit/sjoveste strikkeopskrift:
Jeg er helt klart størst tilhænger af strikketøj/opskrifter, hvor der er udfordringer i. F. eks.: Lovly Lace Shawl, Mystery 1 og 2.











Hvilken strikketeknik jeg sætter stor pris på:
Hver teknik til sin tid. Der skal være til tv-kiggeri, snak, koncentration i forskellige grader, bilen (som passager) *GG* o.s.v. Men ellers er jeg p.t. ret begejstret for "Skyggestrik", "Domino", "Lace", "Entrelac" .....

Bedste strikkebog eller magasin:
Hvis jeg havde råd, ville jeg eje dem "alle" -
Jeg har ikke een bestemt foretrukket, men holder meget af alle dem, som jeg har.
I nærmeste fremtid vil jeg lave en liste her på bloggen over mit "Strikkebibliotek".

Min favorit "Knit-a-long"
Jeg har deltaget i et par stykker, og syns det er ret så hyggeligt, motiverende og sjovt. Lige nu er jeg med i 2 af slagsen.

Dogmestrik-a-long. Her er mit materiale.
Pulsvarmerstrik-a-long. Begge er færdige.

Mine favorit strikkeblogs:
Blogs med humor, oplysende, hygge, husdyr, uden "muzak" ... nåh ja og så selvfølgelig dem, hvor der sker noget på. Jeg hægter alle dem, som jeg kender på Bloglines, så går jeg nemlig ikke glip af noget :-))

Min favorit strik-designer:
Der er ikke kun een - der er flere. Nogle af dem: Karen Noe, Hanne Falkenberg, Marianne Isager, Vivian Høxbro, Jytte Slente, Kaffe Fasset og .....

Mit mest brugte (hjemmestrik):

Ponchotrøje, Karen Noe

Bloktrøje, Kaffe Fassett

Kattetrøje, Ruzika

Det var så det *SS* - For en nybegynder som mig, var det en "hård fødsel", men jeg har da lært noget om at arbejde med "Blogger" undervejs.
Nu "Memer" jeg Strikke Anette, som bor lige uden for Holstebro og Kirsten Strik fra Sønderborg. De skulle jo nødigt "falde hen" her i den kommende julemåned.

1 kommentar:

Lene Lind sagde ...

Hej Christa,

fint memet!!!! Mange gode billeder, som JEG i hvert fald ikke har set tidligere. Tænk, jeg troede at din Tweedie var én af yndlingene - den er ellers SÅ flot.

*knus*
Lene